Vs:Uskonnollisuus- eräs kinkeyden muoto? 5 kuukautta, 4 viikkoa sitten
Swan kirjoitti:
Mitä itse olen nähnyt ja kokenut monoteistien ääriuskovaisten parissa, niin sielläkin "sessioidaan" monella tasolla,henkisesti ja fyysisesti jopa. Nautitaan siitä kun voidaan syventyä hurmokseen ja poistua tästä hetkestä jonnekin, pois todellisuudesta. Se toki on selvää, ettei seksuaalisuutta sen syntisyyden vuoksi yhdistetä näihin tilanteisiin millään tavalla. Herra on pyhä ja puhdas!
Joo olen mäkin tuommoista nähnyt ja kokenutkin. Henkistä hurmosta. Mutta puhdasta henkistä touhuahan tuo on. Ei ainakaan tunnusteta mitään seksuaalista. Paitsi ehkä sitten kun tilaisuuden jälkeen mennään kotiin puhdistautuneita ja vihittyinä aviopuolisoina yhdytään ja lisäännytään ja täytetään maa..
Mun mielestäni uskonnollisuudessa ei ole mitään kinkyä. Puhtain sydämin noi uskovaiset on liikkeellä, antaa heidän olla. Ei sotketa uskonnollisuutta näihin kuvioihin.
Paitsi mä saan kyllä kiksit siitä jos joku tulisi multa kysymään oletko tehnyt jotain syntiä.. Ja jos mua puhuteltaisiin ja haukuttaisiin likaiseksi ihmniseksi, tai vielä parempaa, lutkaksi ja huoraksi.. Ja jos mukaan tulisi rippituoli mihin pitäisi polvistua.. ja tehdä jotain millä hyvittää synnit.. (no jopas aloin innostumaan, sorry..)
Ehkä lievästi offtopicia:
Välillä on tehnyt mieli sanoa, että kinkyys on eräs uskonnollisuuden muoto, kun olen jutellut ihmisten kanssa. BDSM:ssä on monilla rituaaleja - tiettyjä puhuttelutapoja, polvistumisia, erityisiä vaatteita, asusteita ja välineitä. Uskonnoissa tilanne on käsittääkseni ihan sama. Yhteistä alistumiselle ja uskonnolle joka tapauksessa on se, että säännöt ja ohjeet annetaan ulkopuolelta. BDSM vs. vanilja on myös perinteinen me ja muut -asetelma, ja samanlaiseen olen törmännyt uskovaisten puolella.
Ehkä ihmisellä on viehtymys ritualistisuuteen ja sitä jokainen pyrkii toteuttamaan kukin tavallaan?
tabea kirjoitti: Ehkä lievästi offtopicia:
Välillä on tehnyt mieli sanoa, että kinkyys on eräs uskonnollisuuden muoto, kun olen jutellut ihmisten kanssa. BDSM:ssä on monilla rituaaleja - tiettyjä puhuttelutapoja, polvistumisia, erityisiä vaatteita, asusteita ja välineitä. Uskonnoissa tilanne on käsittääkseni ihan sama. Yhteistä alistumiselle ja uskonnolle joka tapauksessa on se, että säännöt ja ohjeet annetaan ulkopuolelta. BDSM vs. vanilja on myös perinteinen me ja muut -asetelma, ja samanlaiseen olen törmännyt uskovaisten puolella.
Ehkä ihmisellä on viehtymys ritualistisuuteen ja sitä jokainen pyrkii toteuttamaan kukin tavallaan?
Minusta tuossa ei ole yhtään ot:tä, päinvastoin. (Minäkin alan innostua,mutta. )
Minä olen ollut tilaisuuksissa, missä pyydetään ääneen, huudetaan ihan, että "jeesus,ota mut, täytä mut, antaudun täysin sinun tahtoosi" jne. Sitten kaatuillaan ja kiemurellaan pitkin lattioita, puhutaan kielillä, kuola valuu ja silmät pyörii päässä. Joten kyllä aika vahva eroottinen lataus noissa hommissa on, oman kokemuksen ja näkemyksen mukaan. Allekirjoitan tuon sinunkin juttusi siis, mutta ei tästä tarvitse mitään riitaa mielestäni alkaa kehräämään kenenkään kanssa.
Jännä avaus. Aloin aluksi ajattelemaan voiko tämän kinky-maailman rinnastaa uskontoon (totesin nopeasti, että ei voi), mutta otsikkohan kysyi toisinpäin. Kyllä jos uskonnollisuus on kinkyä, niin sittenhän tässä ollaankin osa enemmistöä kinkyjen-taipumuksiemme kanssa.