Swan kirjoitti:
Voisiko olla niin, että ihminen on luonnostaan taipuvainen ja jopa halukas alistumaan ja/tai hallitsemaan ja varsinkin monoteistiset uskonnot olisivat syntyneet tuosta tarpeesta?
Mitä itse olen nähnyt ja kokenut monoteistien ääriuskovaisten parissa, niin sielläkin "sessioidaan" monella tasolla,henkisesti ja fyysisesti jopa. Nautitaan siitä kun voidaan syventyä hurmokseen ja poistua tästä hetkestä jonnekin, pois todellisuudesta. Se toki on selvää, ettei seksuaalisuutta sen syntisyyden vuoksi yhdistetä näihin tilanteisiin millään tavalla. Herra on pyhä ja puhdas!
Mielenkiintoinen avaus
En itseäni pidä asiantuntijana kinkyilyn tai uskonnon suhteen, vaikka lapsuuteni ja teinivuoteni olen viettänyt hyvin tiiviisti kolmen eri kirkkokunnan kasvatuksissa. Aikanani kävin läpi myös melko voimakkaan henkilökohtaisen kriisin seksuaalisuudesta juuri eri kirkkojen katsantokantojen takia.. Silti minusta tuli suht tasapainoinen ihminen..
Jos luetaan raamattua oikein huolella, löydämme sieltä melko kinkyjä tyyppejä: Lilith (Aatamin ensimmäinen vaimo) joka oli liian vahva nainen ja tämän takia seuraava vedos naisesta olikin sitten miehelleen alistuvaisempi, kylkiluusta muovattu Eeva.. Löytyy polyamorismia useiden vaimojen puitteissa. Löytyy kuvauksia niin masokismista kuin sadismista ristiinnaulitsemisineen ja kehoituksineen kääntää toinenkin poski..
Seksuaalisuutta ei tuossa pyhässä kirjassa kuitenkaan millään muotoa tuomita. Kristus otti ilolla samaan ruokapöytään porton ja pesi vielä tämän jalatkin.. Kymmenessä käskyssäkin kehoitetaan vain olemaan himoitsematta toisen puolisoa, palvelijaa tahi omaisuutta, samoin kehoitetaan jakamaan muille jos itsellä on enemmän kuin omiksi tarpeiksi..
Usko itsessään on puhdasta ja sallivaa, MUTTA kun puhutaan uskonnosta tai uskonnollisuudesta, ollaankin ihmisen halujen ja päähänpistojen maailmassa. Minkä muun nimissä on maailmassa murhattu lukemattomia ihmisiä kuin uskonnon. Mikä muu oikeuttaa ilman selityksiä mihin tahansa toimintaan kuin uskonto. Ja onhan kerta toisensa jälkeen saatu todeta erilaisten lahkojen johtajien olevankin (narsisteja) omia himojaan toteuttavia ihmisiä. Itselleni kun seksuaalisuus on enemmän korvien kuin reisien välissä niin näen kyllä vahvasti uskonnollisuudessakin seksuaalisen vivahteen.. tosin tähän voisi joku todeta että näen kaikessa seksuaalisia vivahteita..